Start » Ćwiczenia na Rowerku
 
Ćwiczenia na rowerku treningowym PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
poniedziałek, 25 lipca 2011 09:11

Ćwiczenia na rowerku treningowym.

Rowerek treningowy pozwala na wiele różnych programów treningowych, zależnych od tego jakie efekty chcemy uzyskać. Możemy dostosować program treningowy zależnie od tego, jakie mięśnie chcemy  rozwijać. Rowery treningowe są bardzo wygodnymi urządzeniami, ponieważ pozwalają na wykonywanie innych czynności podczas ćwiczeń, jak np. oglądanie telewizji. Podstawowe zastosowanie rowerka treningowego to ćwiczenia pomagające pozbyć się tkanki tłuszczowej, czyli ćwiczenia wspomagające odchudzanie. Najlepszym sposobem na pozbycie się zbędnych kilogramów jest połączenie jazdy na rowerku razem z ćwiczeniami siłowymi, wykonywanymi na siłowni.  Innym często wykonywanym treningiem są popularne ćwiczenia aerobowe. Najlepiej zacząć je od rozgrzewki. Aby spalanie tłuszczu zostało zainicjowane przez nasz organizm, ćwiczyć powinniśmy około 20-30 minut. Intensywność takiego treningu powinna wynosić około 75% tętna maksymalnego. Wtedy zmaksymalizujemy efekty treningu. Dzięki temu podczas półgodzinnego treningu będziemy mogli spalić około 300 kalorii. Ćwiczenia należy wykonywać w takim tempie, aby było ono stopniowo opadające. Nie należy gwałtownie hamować tempa i przestawać. Końcowe zwalnianie tempa powinno trwać około 10 minut. Inna metoda na zrzucanie zbędnych kilogramów to trening przerywany, polegający na naprzemiennej jeździe na rowerku a następnie kilkusekundowej przerwie. Oznacza to serię intensywnych ćwiczeń oraz przerwami na odpoczynek. Podczas takiego treningu możemy stracić nawet do 3 razy więcej tłuszczu niż osoby, które ćwiczą bez przerw. Pamiętajmy aby dobrze dobrać długość serii i przerw zgodnie z naszym doświadczeniem oraz wykonać odpowiednią rozgrzewkę przed ćwiczeniami.

 

rowerek treningowy

Poprawiony: piątek, 28 października 2011 11:30